maanantai 23. tammikuuta 2012

Täystuho



Osaa toi piikinkin (tai itseasiassa tää taitaa olla sataviiskymppinen, eihän pikki nyt näin ;) ) kone näköjään poksahtaa aika täydellisesti, vähän nelarityyliin suorastaan ;)
Mielenkiintoista ois tietää mikä ton aiheutti.
Kuvan perusteella diagnosoidessa mieleen tulee parikin vaihtoehtoa. Ekaks mieleen tulee, että toi on imaissu vettä täysillä varveilla. Mutta sitten kun katsoo ja miettii hiukan tarkemmin tuleekin mieleen ehkä se todennäköisempi tapahtumakulku: Kierroksethan on kyllä ollut aika tapissa joka tapauksessa. Ekana on varmaankin pettänyt kiertokangen yläpää (miksi?) ja mäntä on lyönyt kannen halki, senjälkeen kanki on solahtanut imukanavan puolelle ja työntänyt lohkon rikki ja samantien lyönyt sylinteriä niin kovasti ylöspäin että valu on murtunut.
  KTM kun vielä on senverran pikkuvalmistaja, että lohkot ja sylinteri ja kansi ovat hiekkavalua joka kyllä murtuu aika helposti. Kuinkahan ois käynyt japsimopolle joissa valut on olleet lujempaa painevalua jo seitkytluvulta lähtien...
  Miksi keirtokanki sitten petti vaatiskin sitten useamman valokuvan, että pääsisi oikein kunnolla spekuloimaan :D
  Voi kyllä kuvitella kuskina olleen pikkupojan tai tytön silmätpyöreenä esitetyn tokaisun huoltajalle: "se vaan sammu" :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti