perjantai 10. huhtikuuta 2009

Kupletin juoni?


Siis miks piikkinen eikä pikkunelari tai vieläkin isompi mopo? Tää kysymys mulle esitetään aika usein, lisäyksenä vielä monesti: "ajasit monta sekkaa kovemmin (pikku)nelarilla".

Varmaan asia noin onkin. Mutta mitä mä teen niillä sekunneilla? Tai sekunneilla ylipäätään. Itseasiassa mihin kukaan ihan harrastuksekseen ajava niitä kierrosaikoja tarttee. Hiukan kun miettii noita tasoeroja niin asia kyllä valkenee.

Väännetään siis rautalangasta: Meikäläisen kierrosajat on siinä viistoista sekkaa vetskuluokan kärjestä; vetskuluokan kärjen kierrosajat taas viistoista sekkaa b-luokan kärjestä; b:n kärjen ajat samat viistoista sekkaa a-luokan ajoista; mistä taas on ne samat viistoista sekkaa kansainväliselle tasolle. Ihan tosissaan, kyllä tossa on kalenterilla enemmän käyttöö kun sekuntaattorilla :D

Siis: viisainta vaan ajaa sellasella mopolla josta nautti eniten, eiköhän se nautinto tässä harrastuksessa oo se ihan tärkein pointti :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti