Markkinamiehet on kovia keksimään pyörän aina uudelleen. Tässä taas oikein hyvä esimerkki, Powerjetin uudelleen tuleminen tuoreella nimellä. Powerjettihän oli hetken villitys joskus vuonna -80. Aika äkkiähän porukka kuitenkin ymmäsri, ettei kyse ole muusta kuin hyvin karkeasäätöisestä lisä pääsuuttimesta, josta todellista hyötyä ei ole. Tai oikeammin ei ole hyötyä jos kaasuttimen osaa säätää oikein. Aika äkkiä tuo sitten vaipuikin unohduksiin, kunnes...
Markkinarako löytyi uudesta sukupolvesta joka ei ymmärtänyt laitteen toiminnasta yhtään enempää kuin kaasarinkaan toiminnasta.
Lisälöylyä vielä tuli crossilehden "testistä", jossa suunnilleen kuvattiin kyseessä olevan kaksitahtisen turboahdin... sivulauseeseen oli kyllä piilotettu todellinen syy tehon lisäykseen; nimittäin kaasuttimen kartioporaus 36mm kurkusta 39mm kartiokurkkuun. Pikkusen harhaanjohtavalla jutulla saatiin kivasti hommia kaverin puulaakille. Eihän siinä mitään. Usko kun on tarpeeksi kova niin mikä vaan menee läpi ;) Eikä $425 nyt niin iso raha ole "turbochargerista" :D
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti