perjantai 15. toukokuuta 2009

Testikuskina Lavangossa


Vai oisko koekaniini parempi kuvaus kuin testikuski :D . Mut joo, ennen uusitun Lavangon radan avausta talkooporukalla oli mahdollisuus koeajaa ja kommentoida ratamuutoksia.

Koeajajia oli kasikymppien kärkikuskeista A-luokan kympinsakin miehiin asti ja yks MM kuskikin piipahti radalla. Kumikenkäkrossareiden edustus tais jäädä mun harteille.


Plussat: Ihan ekana täytyy sanoa et onhan makee rata :) . Mikä tekee sen makeeks on radan perusmuoto. Nyt siinä on ihan oikeesti mutkia joita täytyy osata ajaa edetäkseen nopeasti, nautittavia mutkia osaamattomallekkin. Mutkathan ne radan tekee. Osaamattomalle toi uusi rata on hidas, osaavalle nopea.

Vaihteleva, mielenkiintoinen ja opettava radan perusmuoto.


Miinukset: Kesken.

Mutkista puuttuu maata ulkoreunoilta, kallistukset ovat ulospäin. Siitä seurauksena ajolinjoja ei tahdo tulla kuin yksi. Ajolinjoja tulee kyllä vaikka kuinka kun kallistukset vaan saadaan kohdalleen.

Hyppyrit laittavat suoraan taivaalle, ei hyvä. Jos jotain menee pieleen hyppyrin lähdössä niin Medihelille pukkaa keikkaa. Hyppyrit vois muuttaa loivemmiksi ja enemmän vauhtihyppyrien mallisiksi. Rata on jo sinällään senverran hitaampi, ettei vauhteja tartte enää hyppyreillä tappaa.

Pattisuoran pattien harjat vois olla leveämmät jolloin osaavat vois ajaa sen harjoja myöten, samalla se ois sujuvampi harrastajillekkin.

Maaperä, tää onkin vaikeempi juttu. Kiviä riittää, kuivuus vielä pahentaa asiaa ja pinnasta tulee kuin betonia. Kastelu nykyisellään ei riitä. Homma kehitteillä.


Summa summarum: Tää Mark1 on jo aika hyvä, ois ihan mahdollista et Lavanko Mark2 ois radoista ehkä voittamaton :D . Pikku tuunausta vaan vielä ;)

1 kommentti:

  1. hyviä kommentteja radasta H!
    näin mäkin radan koen. Keskeneräinenhän rata vielä on - ja pahasti. Toivottavasti jollain riittää vielä tarmoa muokata rataa sellaiseks kuin sen pitäis olla. Pintamatskuaki pitäis saada jostain, mutta raha taitaa olla kortilla. We'll see how it goes...
    MS

    VastaaPoista