tiistai 17. kesäkuuta 2014

Team Körökyyti (Racing) Kuopiossa


Kuvat Jukka Eilers
 
Uusi tiimi aloitti heti railakkaasti osallistumalla Honda leiriin Kuopiossa ja samalla reissulla tuli tiimin eka kisa, racing team siis. Ei muuta kun sponssi tarroja teettämään, eikä niitä tosiaan ilmaiseksi liimailla, ihan itse maksetaan :D
Viikonloppu alkoi Honda leirillä perjantaina, osanotto oli todella runsas, oma karkea arvio oli reilut sata kuskia. Porukka jaettiin viiteen ryhmään; Aloittelijat, c/c, c/b, c/a, sekä vetomiehet ja naiset.
Meikäläiselle sopivimmalle tuntui ryhmä 1, siis aloittelijat. Valinta sattui ihan nappiin, ryhmää veti Konttisen Tomi joka antoi vinkkejä joita miettimällä moni asia saa selityksen vielä pitkään leirillä olon jälkeenkin. Päivä oli todella mukava ja uskoisin, että jokainen sai leiriltä jotain uutta oppia.
Pääasiahan leireillä on saada vinkkejä ja kotiläksyjä omaan harjoitteluun, toimia pitkällä tähtäimellä, eikä odottaa, että yhdessä päivässä oppii kaiken.
Kiitokset leirin vetäjille, koutseille sekä ennen kaikkea Hondan maahantuojalle joka mahdollisti kaiken. Kiitos.
 
Entäpäs sitten se kisa? Jaa-aa.
Ihan ensiksi: Ratahan on hieno profiililtaan ja hyppyreiltään. Mukavaa radassa on vaihtelevaisuus, hyppyrit ovat kaikki hiukan erilaisia eikä joka ainoasta ole tehty pöytiä jotka kaikki ajavat samalla nopeudella, nyt eroja kuskien välille syntyy ihan ajamalla eikä riskinotosta palkita ajotaitoa enemmän.
Maaperä on hätkähdyttävän samanlainen Lavangon (jota meikä inhoaa yli kaiken) kanssa, siis hyvä ja kuohkea äestyksen ja riittävän kastelun jälkeen. Kuivana taas...betonia, reikää, kiviä, höttövalleja, ja pidon puutetta.
Maaperä antaa kyllä kerholle enemmän kuin tarpeeksi haasteita radan kunnossapitoon...
 
Oma kisa taasen... olen tässä kahden vaiheilla voisiko sitä oikein nautinnoksi kutsua. Jokatapauksessa pääasia ja tavoite täyttyi: Molemmat erät maaliin ja vammoitta kotia. Sijoitukset olivat juuri se mitä ajo ja kunto edellyttää, pienien onnenkantamoisten avustuksella.
Nyt täytyy tiimin sisällä pitää pienimuotoinen tuumaustauko miten hommasta saa nautinnollisemman, tai jatkoa ei seuraa. Varikolla on mukava hengailla ja tykkään siitä osiosta kovasti, saman mukavuuden kun saisi myöskin ajoon. Tiimi miettii toteutusta ;)
 
Niin, erikoismaininta täytyy antaa Rannikon Renelle joka loi kyllä melkein kaikki ällikällä selostuksellaan. Ihan paras crossiselostaja mitä olen ikinä kuullut!
Toivottavasti kuullaan muissakin kisoissa.
 
 
  
 
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti