sunnuntai 1. maaliskuuta 2009

Enskapenailua !!!???

Hirveen huolissaan ei kannata olla, ei musta vielä enskapenaa tule vaikka elämäni ekan enskalenkin ajoinkin.
Lauantaina tuli oltua Karkkilassa ajamassa. Auto sattui parkkiin ihan enskalenkin viereen. Hetken penojen viipellystä seurattuani ajattelin käydä kokeilemassa pikku pätkän spooria. Ei ihan niitä viisaimpia päätöksiä se. Kokemus oli aikalailla järisyttävä tai paremminkin tärisyttävä ;). Tommonen crossijousitus kun hiukan pompottaa tommosen spoorin patikossa, eikä koko laite meinaa sit pysyä siinä pahuksen urassa ollenkaan. Siinä kun sit vielä vastaan änkeemällä (virhe) yrittää pitää mopoa urassa, niin on aika äkkiä kädet täynnä ja kainalot märkinä. Puoli tuntia vierähti vartin lenkillä ja hiki virtasi ;). Täytyy kuitenkin myöntää, että oli hetkittäin ihan kivaakin, oikeeta metsässä möyrimistä :D. Suomienskaa siis. Oikeella enskapelillä ois varmaan tosi mukava kuntoilumuoto.
Hmmm.... reilun vuoden päästä ois viiskymppis synttärit,jos sit vaikka yllättäis ittensä enskamopolahjalla :D

2 kommenttia:

  1. Kato Harrikin on maistanut enduron ihanuutta. Sit kun tohon vielä lisätään turvonneet rystyset niin ollaan aika lähellä enduron ihanuutta. Oli aika tuttuja noi sun kokemukset endurosta. Tuli itsekkin kokeiltua syvässä lumispoorissa ajoa palomiesten endurokisoissa. Oli aikamoista kiemurtelua kun löi tassut alas. Pyörä lähti välittömästi kampeamaan niin että ei oikeen tiennyt kuka tota pyörää oikeen ohjaa. Liukupohjat olisi ehkä yeesannut vähän en tiedä. Niitä noi enskapenat käyttää ainakin lumispoorissa.

    Olin tänään ajamassa Lavangossa ja ainakin tuli taas vankasti todistettua mikä se mun laji on. Oli taas sen verran lystiä verrattuna tohon metsässä räpiköimiseen. Hyvä kuntoilumuoto enska on ja hyvä silloin tällöin vaihtelun vuoksi metsässä pyörähtää.

    Sitten vielä vähän tekniikkaa. Onko Harri sulle tuttu Showan kaksoiskammiokeula. Mikä pontsi siinä on, kun siihen pikkukammioon lisätään ensin öljyä ja sitten ilmataan se. Tämän jälkeen öljy kaadetaan pois siitä pienestä öljyreijästä? Lisäksi siihen pieneen öljyreikään painetaa ilmaa paineilmapistoolilla ainakin Kawan ohjekirjan mukaan? Aika hassua.

    Eikun kevättä kohden.

    T: Sigi

    VastaaPoista
  2. Se pikkukammio on se varsinainen iskariosa ja se ylijäävä öljy sotkis taasen sen ulkokammion tilavuutta jos sen sinne jättäis. Kyllä ne siellä Kawan tehtaalla varmaan on ihan oikeet neuvot sulle kirjottanneet ;)

    VastaaPoista